De #3 van 5 geheime wapens om je spreekangst de nek om te draaien: Zoek de interactie op met je publiek
Denk allereerst eens na over de volgende vraag: Hoe belangrijk is het voor jou dat iedereen jou lief, leuk en aardig vindt? Belangrijk, of een beetje belangrijk? Welk cijfer geef je dit op een schaal van 0 tot 10. O is zeer onbelangrijk, 10 is erg belangrijk? En hoe zit [...]
De #2 van 5 geheime wapens om je spreekangst de nek om te draaien: Geloof voor 100% in je boodschap
Stel je voor dat je een heel vervelende buurman hebt. Die buurman zegt telkens vervelende dingen tegen je partner. Tenminste dat zegt je partner. Jijzelf hebt dit nog nooit gehoord. Het lijkt wel alsof hij het telkens doet als jij net weg bent. Je partner is het echter beu en [...]
Het #1 geheime wapen om je spreekangst de nek om te draaien!
Hoe kan het dat de ene persoon minder last heeft van sprekersangst dan de ander? Wat is de snelste manier om minder (tot geen) sprekersangst te ervaren? Wat hebben alle succesvolle spreker gemeen met elkaar? In dit artikel laat ik je kennismaken met, voor mij, het geheime wapen om van [...]
3 belangrijke beïnvloedingslessen die je van ‘dolfijnen kijken’ kunt leren…
Dit keer begin ik met een plaatje... Wat is het eerste dat jij ziet in onderstaande plaatje? Bron foto: illusionsetc.blogspot.com En? Wat is het eerste dat je zag? Zag je een man en een vrouw? Die elkaar 'omstringelden'? Of zag je toevallig ook nog wat anders.....? Misschien DOLFIJNEN?? [...]
Klantgerichtheid in deze ‘tijden’ is KEY!
Klantgerichtheid in deze 'tijden' is KEY! Is nog steeds belangrijk Is misschien nog wel belangrijker dan ooit... Je klanten waren niet alleen maar fijne klanten in de goede tijden, ook nu mag je er voor ze zijn. Ook nu ze het misschien even niet meer weten. Ook nu je er [...]
Wie moet ik nu geloven?
Mijn dochter heeft nog wel eens last van haar gewrichten. Super vervelend voor haar. Daardoor kan ze niet altijd doen wat ze wil doen. Zoals actief sporten. Ze houdt er altijd wel wat pijn aan over. Dus zoeken wij (nou eigenlijk alle credits voor mijn vriendin die er heel druk [...]
Klabats, daar ging het schaaltje met mayonaisse
KLABATS, daar ging het schaaltje met mayonaisse... Het gebeurde gisteren tijdens een etentje met een goede vriend. Het gebeurde zo snel, dat ik eerst niet doorhad wat er gebeurde, om vervolgens de spetters mayonaise te zien zitten. Op de vloer, op de tafel, en ook op mijn jas? Wat ik [...]
Vervelende klanten bestaan niet…!
Oh nee? Echt niet? Nee, vervelende klanten bestaan niet. Klanten die in jouw ogen vervelend zijn, voldoen simpelweg niet aan het plaatje dat jij in je hoofd hebt van een fijne klant. Deze ‘vervelende’ klanten hebben wellicht andere overtuigingen dan jij hebt, gedragen zich anders dan jij doet, werken bij [...]
Deze fout wil je echt niet maken in een acquisitiegesprek..
Als je zelf al eens een verkooptraining hebt gevolgd als vakinhoudelijk professional, dan heb je vast geleerd dat vooral moet uitvragen. Dat je vooral de nadruk moet leggen op het zo goed mogelijk in beeld krijgen van het probleem van de klant, zijn behoefte en dat je zo veel mogelijk [...]
Huh? Een netwerktraining voor ambtenaren?
Huh? Doen ambtenaren ook aan netwerken? Nou en of! Gisteren de afsluitende trainingsdag gehad van de 2-daagse training Effectief en Ontspannen Netwerken, voor de Zevenaar Academie van de Gemeente Zevenaar. En zoals je, wellicht, wel een beetje van me gewend bent, kan ik het in deze post niet laten je [...]
1 sleutel om je team in beweging te krijgen
Wil jij als manager je team snel ergens warm voor laten draaien? Geef ze dan de INZICHTEN in datgene waarvoor jij ze warm wilt maken! Moeten ze bijvoorbeeld meer sales- en/of klantgericht werken? Geef ze dan de inzichten in wat sales is en hoe het werkt? Of in hoe het [...]
Zomers Zonnetje (deel 5)
De lente is in aantocht en daarom is het tijd voor..... Het Zomerse Zonnetje ☀️ Met veel plezier zet ik de volgende mensen in dit ☀️: Edwin Beekman voor als je een super fijn payrollbureau zoekt Stanley Scholsberg voor de Arnhemmers in mijn netwerk die in kleine groepen fitter en [...]




