“Mensen willen wel veranderen, zolang het maar hun keus is en niet die van anderen”

Over mij

Dank je wel voor je interesse in wie ik ben. Laat ik beginnen met voor mij het belangrijkste: ik heb 2 kinderen (Evi en Job) en woon samen met Dorien. Oorspronkelijk kom ik uit Dalfsen. Op mijn 19e ben ik HEAO-BE gaan studeren in Emmen (ja, ja daar zit ook een Hogeschool), op mijn 21e vertrok ik samen met mijn broer voor een jaar naar Australië, studeerde ik HEAO-MER in Groningen, om in 2000 in Arnhem te belanden, waar ik nog steeds woon. Oh ja, hier heb ik mijn Post-HBO-bedrijfskunde gehaald.

Mijn liefde voor klanten en klantbeleving is ontstaan op mijn 14e. Bij Appe. De eigenaar van een bloemenkwekerij. Ieder seizoen kwamen er klanten rechtstreeks bij ons hun voorjaarsplantjes te kopen. Lobelia’s. Geraniums, Vetplantjes en ook Chrysanten. Vaak waren dit de wat oudere klanten. Ik verdiende niet overdreven veel bij Appe, zeg eigenlijk maar schandalig weinig:-), maar kreeg de kans om wat bij te verdienen, door het krijgen van fooien.

Als snel merkte ik dat ik vaker fooien kreeg dan mijn collega. En dat had er alles mee te maken, dat ik net iets extra’s deed voor de klant. Zo ging ik zelf de kas in om de plantjes uit de grond te graven, terwijl mijn collega wachtte tot de klant uit de kas kwam met de plantjes. Liep ik altijd mee naar de auto, deed ik de kofferbak open en zette ik de plantjes in de auto. Mijn collega deed dit niet. Hij liet die ‘oudjes’ zelf lopen naar de auto. Ik kreeg fooien, hij niet. Ik merkte toen al dat klanten aandacht willen hebben. Dat alles draait om beleving. Om net dat stapje extra te doen. Maar ook dat het best raar is als de ene persoon binnen een bedrijf wel dat stapje extra doet en de andere niet. Op dat moment was ik niet assertief genoeg om mijn collega hier op aan te spreken, laat staan in te trainen.

30 jaar ervaring in werken met klanten

In de afgelopen 30 jaar heb ik het genoegen gehad om door middel van meerdere banen, binnen verschillende bedrijven, zelf te ontdekken wat klantgerichtheid inhoudt. Ik heb veel opdrachten verkregen en ook de nodige verloren. Door deze ervaring, het lezen van veel boeken over klantbeleving, hoe beïnvloeding en ons brein werkt EN het volgen van diverse opleidingen, workshops en seminars, kom ik er steeds meer achter wat organisaties en bedrijven moeten doen om meer (blije) klanten te krijgen en te behouden.

Deze kennis en ervaring deel ik met veel plezier als spreker en trainer. Voor kleine en grote groepen. Voor zowel de profit als de non-profit. Wow, wat een eer dat ik dit mag doen!

Interesse mij als spreker te boeken voor jouw event of organisatie?

Ben je na het lezen van bovenstaande geïnteresseerd geraakt en wil je mij boeken als spreker (of nadere informatie inwinnen), stuur dan een bericht via het contactformulier. Of neem direct contact met mij op via 06-51837131

Mijn lezingen en inspiratiesessies worden door deelnemers en klanten gemiddeld beoordeeld met een 8,4.

Teamontwikkeling

Klantgerichtheid

Klantverwachtingen

Geef ze de vrijheid

Zelf de berg beklommen als spreker…

Als ik zelf naar een inspiratiesessie ga en de spreker ‘staat niet boven de stof’, dan neemt de geloofwaardigheid van de spreker voor mij direct af. Dat is dan voor mij ook gelijk de reden dat ik als spreker alleen ben in te huren voor onderwerpen waar ik ervaring in heb EN waar ik passie voor heb.

Ik verzorg daarom met alle plezier een lezing, inspiratiesessie of workshop over het onderwerp:

– Hoe krijg je als organisatie meer blije klanten?!

– Hoe krijg je je medewerkers mee in het vergroten van het klantgerichte gedrag?!

– Hoe krijg je als startende ondernemer meer klanten?!

Voor wie ben ik in te huren als spreker?

Ik spreek vooral voor groepen vanaf 20 personen. Ik spreek voor ondernemersverenigingen en businessclubs, voor organisaties in-company, op events en beurzen, etc.

Wat kun je verwachten als je mij inhuurt als spreker

– veel interactie met het publiek

– een goed theoretisch onderbouwd verhaal

– een combinatie van luisteren en doen

– 100% enthousiasme en motivatie van mijn kant

– deelnemers die met bruikbare handvatten de ‘zaal’ verlaten

MeerBlijeKlanten.nl


Naast spreker ben ik oprichter ben van www.meerblijeklanten.nl? Met dit bedrijf help ik, samen met een team aan trainers, organisaties bij het vergroten van de sales- en klantgerichte cultuur. Met als doel het krijgen van, hoe kan het ook anders, meer blije klanten. Want blije klanten zijn niet alleen goed voor een verhoogd werkplezier, ze dragen ook wezenlijk bij aan het verhogen van het bedrijfsresultaat! Meer info over MeerBlijeKlanten.nl vind je op www.meerblijeklanten.nl.

Interesse in mij als spreker?

Als je het contactformulier invult, dan neem ik binnen één werkdag contact met je op om de mogelijkheden en jouw wensen te bespreken.

Meteen contact? Bel mij op nummer: 06 – 518 37 131

Vraag informatie aan