Spreker over Klantgerichtheid: Van (on)tevreden naar meer blije klanten

“Blije klanten zijn de beste garantie om op lange termijn succesvol te blijven. Daar geloof ik in. Jij ook?”

Organisaties die zich richten op het krijgen van MEER BLIJE KLANTEN hebben de toekomst. Want dit zijn organisaties die snappen dat een blije klant een loyale klant is. En dat loyale klanten te beste bescherming zijn tegen de (toekomstige) concurrentie. En die ook snappen dat meer blije klanten niet alleen fijner zijn om voor- en mee te werken, maar ook zorgen voor blije en gemotiveerde medewerkers. Wat uiteraard bijdraagt aan het vinden en binden van de gewenste medewerkers.

Het krijgen van meer blije klanten is niet moeilijk, het houden ervan vaak wel

Het krijgen van meer blije klanten is niet heel moeilijk. Dit is een kwestie van weten wat klanten minimaal verwachten en deze verwachting overtreffen. Het houden van blije klanten is daarentegen vaak wel moeilijk. Want dit betekent dat je als bedrijf niet één keer de verwachting moet overtreffen, maar telkens weer. En daar gaan veel bedrijven de mist in. De aandacht voor het overtreffen van de verwachting verslapt. En wat gebeurt is precies het tegenovergestelde: een blije klant wordt een ontevreden klant..

Hoe het wel moet

Organisaties die zich blijvend richten op het overtreffen van de verwachting of in op z’n minst de verwachting waarmaken, zijn de spelers van de toekomst. Deze organisaties weten dat het een kwestie is van volhouden. Ze weten ook dat iedereen in de organisatie deze mindset moet hebben. Van de board tot aan ‘de vloer’. Ze snappen ook dat het de kleine dingen zijn die het doen. En ze weten heel goed dat het allemaal draait om beleving. Om perceptiemanagement.

Als spreker over klantgerichtheid inspireer ik met plezier bedrijven en organisaties in het krijgen en houden van meer blije klanten.

Onderwerpen van de inspiratiesessie

  • Waarom is perceptiemanagement de sleutel tot het krijgen van meer blije klanten? En hoe kun je deze sleutel succesvol inzetten?
  • Wat zijn de valkuilen bij de focus op het krijgen van meer blije klanten?
  • Waarom is het krijgen van een blije klant niet moeilijk, maar het houden ervan vaak wel?
  • Waarom is knipogen tegen het meisje in het donker funest voor het krijgen van meer blije klanten?
  • Wat is de gouden formule om van (ont)tevreden klanten, meer blije klanten te maken?
  • Wat is belangrijkste moment in het klantcontact en hoe kun je dit moment maximaal benutten om je klanten BLIJ te maken
  • Waarom stopt klantgerichtheid nooit meer als je er eenmaal aan begint

Wat mag je verwachten als je mij inhuurt als spreker over klantgerichtheid?

  • 110% enthousiasme van mijn kant
  • een goed onderbouwd verhaal met veel praktijkvoorbeelden
  • veel interactie met het publiek
  • pakkende filmpjes, muziek en verhalen

Doelgroep van deze inspiratiesessie over klantgerichtheid

  • groepen van 20 tot 150 personen
  • bedrijfsevents, teamsessies, bedrijfsuitjes
  • ondernemers, teams, organisaties, onderwijsinstellingen, overheidsinstellingen, businessclubs, businessevents.

De Speelregels

  • de inspiratiesessie is tussen de 60 – 90 minuten
  • locatie is heel Nederland
  • tarief inclusief voorbereiding, (telefonisch) vooroverleg en reiskosten

Interesse mij als spreker over klantgerichtheid te boeken voor jouw event of organisatie? Vul dan onderstaande formulier in.


Interesse in mij als spreker over klantgerichtheid? Vraag vrijblijvend informatie aan.

Mijn belofte aan jou!

Als je het contactformulier invult, dan neem ik binnen één werkdag contact met je op om de mogelijkheden en jouw wensen te bespreken.

Meteen contact? Bel mij op 06 – 518 37 131