Oh nee? Echt niet? Nee, vervelende klanten bestaan niet.

Klanten die in jouw ogen vervelend zijn, voldoen simpelweg niet aan het plaatje dat jij in je hoofd hebt van een fijne klant.

Deze ‘vervelende’ klanten hebben wellicht andere overtuigingen dan jij hebt, gedragen zich anders dan jij doet, werken bij of zijn bedrijven die niet voldoen aan jouw beeld.

Kortom, ze voldoen niet aan jouw verwachting. Daar kunnen zij niets aan doen. Daar kun jij alleen wat aan doen.

Hoe?

Door 3 simpele veranderingen in je mind(set):

1. Je verandert het ‘perfecte klantplaatje’ in je hoofd

2. Je accepteert dat mensen niet altijd zo zijn zoals jij bent.

3. Je neemt aan dat iedere klant handelt vanuit de beste intentie, maar jij niet altijd begrijpt.

Waarom zou je dit willen?

– je range aan interessante klanten vergroot zich

– je contacten met ‘vervelende’ klanten worden plezieriger

– je werk wordt er fijner door

– en als het belangrijk voor je is: je omzet stijgt

Eens?