HOE GA JIJ JE WERK NOG LEUKER MAKEN??!
Vanochtend zag ik in de kleuterklas van mijn jongste zoon deze kaart hangen. "Vind je iets leuk, dan leer je het vanzelf" en dus niet.. "Wil je ergens beter in worden, dan vind je het vanzelf leuk" Wat een waarheid als een koe. Voor mij als mens en trainer. Wat [...]
“MENEER, IK GA U EEN ONTZETTEND GAAF AANBOD DOEN”
"MENEER, IK GA U EEN ONTZETTEND GAAF AANBOD DOEN" Zo begon gistermiddag een medewerker van Vodafone zijn telefoongesprek. Eerlijk gezegd stonden mijn nekharen direct overeind en tegelijkertijd triggerde hij mij ook en wekte hij mijn nieuwsgierigheid. Ik besloot hem het voordeel van mijn twijfel te geven. En gelukkig maar: na [...]
JE WIJST NIEMAND AF!
Regelmatig hoor ik, met name, recruiters zeggen dat ze iemand hebben afgewezen. Net hoorde ik dit een recruiter ook weer zeggen tegen haar collega. Nu weten veel mensen dit misschien niet, maar afwijzing is misschien wel de meest diepe wond die je bij iemand kunt veroorzaken. Een mens wil ergens [...]
Hoe krijg ik ‘ze’ toch mee??
Of je manager, verkoper, adviseur of trainer bent.... Of je nu een veranderingsproces, een product, dienst of concept wilt verkopen. De snelste manier om hierin teleurgesteld, gefrustreerd en ontmoedigd te raken is door de verkeerde aanvliegroute te kiezen. De aanvliegroute van het willen overtuigen van de ander in plaats van [...]
Help, mijn team wil niet veranderen….!
Wat vind jij? Stel dat iemand je vraagt om ander gedrag te laten zien. Doe je dat dan klakkeloos? Of vind je ergens dat de ander de boom in kan met dit andere gedrag? Ik vermoed dat je niet zomaar overstag gaat... Er is namelijk iets voor nodig om te [...]
Hoe vaak TWAPS jij als manager in je team(s)?
Hoe vaak TWAPS jij als manager? Afgelopen vrijdag was Peter Faber (de acteur) als co-host aanwezig bij BNR The Fridaymove op radio 1. Naast dat hij een vlammend betoog hield over wat hem blij en boos maakt, kwam hij ook op de proppen met TWAPS. Wat volgens hem staat voor: [...]
Hallo manager, wie is eigenlijk JOUW klant?
Beste manager.. "Wie is eigenlijk jouw klant?" Deze vraag stel ik regelmatig bij managementontwikkelsessies (wat een woord...:-)) Het antwoord dat ik vaak krijg is: - De stakeholders - Het bestuur, de Raad - Andere afdelingen, clusters, etc - De bewoners, bedrijven - De markt Ofwel: allemaal 'externe' klanten.. Het valt [...]
7 redenen waarom jouw team niet doet wat jij wilt
Je teamleden gaan zich echt niet zomaar klantgerichter* gedragen... "Hoe krijg jij dit als manager/management toch voor elkaar?" Onderstaand een aantal redenen waarom jouw teamleden niet meegaan met jouw wens. Ze gaan niet met je mee omdat ze: 1. Niet vinden van zichzelf dat ze niet klantgericht werken 2. Niet [...]
Teambetrokkenheid verhogen? Stel heldere, haalbare en heilige doelen!
Wil jij dat je teamleden zich meer betrokken voelen? Stel dan heldere, haalbare en heilige doelen! Even korte intro: een tijdje geleden heb ik een klein onderzoek gedaan. Aan zowel managers als teamleden gevraagd of het stellen van doelen belangrijk is EN hoe helder de doelen zijn voor zowel de [...]
4 essentiële ingrediënten voor het bouwen van een vertrouwensrelatie
Of je een manager, adviseur, trainer, verkoper of accountmanager bent.. Het belangrijkste wat je moet realiseren is VERTROUWEN! Hoe meer vertrouwen je krijgt van de ander(en), hoe meer de ander van je aanneemt of bijvoorbeeld koopt. Maar hoe bouw je nu het snelst aan vertrouwen? Door vanaf nu de volgende [...]
Hoezo week van de werkstress? Nergens voor nodig…
Het is de week van de WERKSTRESS....heb jij hier ook zo'n last van? Nou ja, niet van de week van de werkstress:-), maar van de werkstress zelf? En weet je dat deze stress vrij makkelijk is op te lossen? "Stress ontstaat volgens mij namelijk als je iets doet wat je [...]
Hoe nieuwsgierig ben jij eigenlijk?
Weet jij nog hoe nieuwsgierig je was op je 7e? Als je kleine kinderen hebt, dan weet je dat het Sinterklaasjournaal met Dieuwertje Blok weer is begonnen. Zo ook bij huize Zomer. Vol verwondering, blijdschap en ook een beetje spanning, werd er gisteravond naar de eerste aflevering gekeken. En niet [...]










