“Ben je er bijna?”
Ik word gebeld door een klant van mij.
“Huh”, zeg ik. “Ben ik er bijna?”
“Ja, we zitten er klaar voor. Over 5 minuten start jouw masterclass” zegt ze.
“Maar….ik verzorg morgen toch die masterclass”, vraag ik terwijl het zweet me uitbreekt en de adrenaline door mijn lijf voel jagen.
Direct gieren er gedachtes door mijn hoofd heen.
“Shit, heb ik een fout gemaakt?”
“Shit, nu zitten er 60 mensen op mij te wachten? Wat doet dit met mijn naam?”
“Shit, ik kan echt niet binnen 15 minuten op locatie zijn, dus weg masterclass”
“Kunnen je het anders ook via online doen”, vraagt mijn klant oplossingsgericht.
“Nee, dat gaat niet. Dat wordt echt een slap aftreksel van de masterclass en daarmee a waste of time voor de deelnemers” zeg ik nog steeds ietwat verbouwereerd.
Ondertussen blijven de gedachten door mijn hoofd heen vliegen als een jekko.
“Heb ik de datum niet goed verstaan en bevestigd?”, “Is het al die datum?”, “Is dit einde opdracht en relatie?”
Allemaal gedachtes die mezelf naar beneden halen. Gek hé hoe dat werkt. Gelijk de schuld bij mezelf neerleggen. Zal wel iets van vroeger zijn vermoed ik…
Tot ik weer wat tot zinnen kom en letterlijk de spanning uit mijn lijf schud.
Ik kijk in mijn e-mail en zie dat ik het toch wel juist had en ik morgen de masterclass heb staan. En dit ook bevestigd heb aan mijn klant.
Oef, dus niet mijn ‘fout’ en tegelijkertijd super super vervelend voor mijn klant. Want die zit met 60 deelnemers in de zaal die ze moet teleurstellen.
Op weg naar huis word ik in de auto gebeld door mijn klant.
Wat blijkt: ze heeft de hele tijd in haar hoofd gehad dat 4 april op een woensdag was. Terwijl dit op een donderdag is.
We balen er allebei stevig van. Want dit is wel heel vervelend voor alle partijen.
Gelukkig voor ons beide hebben de deelnemers het sportief opgepakt en waren ze ‘blij’ dat ze eerder aan de bites & borrel konden. Zo zie je maar: elk nadeel heb z’n voordeel….:-)
Maar my oh my…ik denk dat ik in de afgelopen jaren nog nooit zo geschrokken ben door een telefoontje van een klant.
Wat ik hiervan heb geleerd?
Check altijd de afspraak door de datum én de dag te herhalen. Dus niet alleen 4 april, maar dus donderdag 4 april.
Ik weet zeker dat we dan allebei direct doorhadden dat de datum óf dag die we aan de datum verbonden niet klopte.
En de deelnemers? Die krijgen alsnog de masterclass Klantbeleving: “Hoe zetten we ons nóg meer op de kaart?!”
Nu wel op de goede datum. Donderdag 25 april!
Ben ik de enige met zo’n schrikmoment of heb jij dit ook wel eens meegemaakt? Deel het dan en vooral ook je leermoment hierin…
Geef een reactie