Google scant je website op relevantie. Deze relevantie ontstaat wanneer jouw website informatie verschaft waar jouw doelgroep naar op zoek is.
Dus stel je voor dat je Tuinontwerper bent, dan wil Google dat jouw website vol staat met relevante informatie over dit onderwerp. Je website moet dan informatie verschaffen over hoe je een tuin ontwerp, wat een beplantingsplan is, hoe je bijvoorbeeld een goede tuinontwerper selecteert. Hoe het ontwikkelen van een tuinontwerp gaat. Welke materialen in bijvoorbeeld een Japanse tuin worden gebruikt. Wat het verschil is tussen een tuinontwerper en een tuinarchitect.
Je ziet. Je kunt er van alle bij bedenken. Als je website maar relevant is voor de doelgroep die jij wilt bereiken.
Om het je wat makkelijk te maken EN vooral meer relevantie aan te brengen in je website, heeft Google een handige tool ontwikkelt, namelijk de Zoekwoordenplanner.
Met de zoekwoordenplanner kun je onderzoeken welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt om te zoeken naar relevante informatie.
Hoe gaat dit in z’n werk:
- Als je het nog niet hebt, maak een gmail-account aan via https://accounts.google.com/SignUp?hl=nl
- Installeer Chrome (een webbrowser) op je computer via https://www.google.com/chrome/browser/desktop/index.html
- Open Chrome en ga naar google.com/sktool
- Log nu in bij je gmail-account
- Bekijk via deze link het filmpje dat ik hiervoor heb gemaakt.
DOWNLOAD HIER HET GRATIS E-BOOK: HOE WORDT MIJN WEBSITE BETER GEVONDEN IN GOOGLE!