Spreker over Klantgerichtheid: Hoe vergroot je het klantgerichte gedrag van je medewerkers?!

Dit wil iedere ondernemer of manager

Iedere ondernemer of manager wil dat zijn bedrijf of organisatie succesvol is. Een effectieve manier om dit te bereiken, is door je te focussen op het krijgen van meer blije klanten. Want blije klanten komen vaker terug. Ze besteden bovendien meer per keer dat ze bij je komen. En ze zijn de promotors van jouw bedrijf in hun netwerk. Wat uiteraard resulteert in meer klanten.

Het motto is: ‘Als je buiten wilt winnen, moet je binnen beginnen’. Bij de medewerkers dus. Vooral bij de medewerkers die het meest direct contact hebben met de klant. Als je de medewerkers meekrijgt in een klantgerichtheidstraject, dan ligt er een wereld vol blije klanten aan je voeten.

Veel klantgerichtheidstrajecten mislukken

Maar hoe komt het dan toch dat veel klantgerichtheidstrajecten mislukken? Dat bedrijven vol energie starten en vaak eindigen als een langzaam dovende nachtkaars? Dat medewerkers zich uiteindelijk helemaal niet klantgerichter gaan gedragen?

Dit heeft met name te maken met het feit dat klantgerichtheid vaak een ‘managementdingetje’ is. Bovenin het bedrijf wordt besloten dat we ‘klantgerichter’ moeten gaan werken. Dat we de klant centraal moeten stellen. Er worden adviseurs en trainers ingevlogen die het management influisteren welk nieuw gedrag effectief is en vervolgens worden de medewerkers getraind in dit nieuwe gewenste gedrag.

Maar in de praktijk blijkt vervolgens dat het resultaat van de trainingen niet verbijsterend hoog is. Het gros van de medewerkers vertoont na de training niet het gewenste klantgerichte gedrag. Ze gaan door met waar ze mee bezig waren. Met als gevolg een (ietwat) gefrustreerde managementtop en een geslonken bankrekening.

Klantgerichte mindset creëren is niet moeilijk

Een klantgerichte mindset creëren bij je medewerkers is echter helemaal niet zo moeilijk. Ze hoeven het alleen maar voor zich te zien. Of zoals Walt Disney ooit zei: “If you can dream it, you can do it”. Maar waarom lukt het veel bedrijven dan niet om dit klantgerichte gedrag bij de medewerkers tussen de oren te krijgen?

Als spreker over klantgerichtheid inspireer ik met plezier bedrijven en organisaties in het krijgen en houden van meer blije klanten.

Onderwerpen van de inspiratiesessie

  • Waardoor gaan medewerkers in de weerstand tegen een klantgerichtheidsprogramma?
  • Waarom is knipogen tegen het meisje funest voor het laten slagen van een klantgerichtheidsprogramma?
  • Waardoor komen medewerkers wel in beweging en blijven ze in beweging?
  • Waarom is ‘selectie aan de poort’ van medewerkers zo belangrijk?
  • Wat verwachten medewerkers minimaal van jou als manager en hoe kun je deze verwachting waarmaken en zelfs overtreffen?
  • Wat is de grootste valkuil waar veel managers intrappen en wat voor negatief effect heeft dit op het slagen van het klantgerichtheidsprogramma?
  • Welke mindset is cruciaal voor jou als manager in het vergroten van het klantgerichte gedrag van je medewerkers?
  • Waarom stopt klantgericht gedrag richting je medewerkers nooit meer als je er eenmaal aan begint

Wat mag je verwachten als je mij inhuurt als spreker over klantgerichtheid?

  • 110% enthousiasme van mijn kant
  • een goed onderbouwd verhaal met veel praktijkvoorbeelden
  • veel interactie met het publiek
  • pakkende filmpjes, muziek en verhalen

Doelgroep van deze inspiratiesessie over klantgerichtheid

  • groepen van 20 tot 150 personen
  • bedrijfsevents, teamsessies, bedrijfsuitjes
  • ondernemers, teams, organisaties, onderwijsinstellingen, overheidsinstellingen, businessclubs, businessevents.

De Speelregels

  • de inspiratiesessie is tussen de 60 – 90 minuten
  • locatie is heel Nederland
  • tarief inclusief voorbereiding, (telefonisch) vooroverleg en reiskosten

Interesse mij als spreker over klantgerichtheid te boeken voor jouw event of organisatie? Vul dan onderstaande formulier in.

Interesse in mij als spreker over klantgerichtheid? Vraag vrijblijvend informatie aan.

Mijn belofte aan jou!

Als je het contactformulier invult, dan neem ik binnen één werkdag contact met je op om de mogelijkheden en jouw wensen te bespreken.

Meteen contact? Bel mij op 06 – 518 37 131