Home » Workshop Meer BLIJE Klanten

Workshop Meer BLIJE Klanten

Van (on)tevreden klanten naar BLIJE klanten

Iedere organisatie heeft ze: klanten! Of dit nu interne- of externe klanten zijn. En iedere organisatie wil niets liever dan dat klanten promotors worden van hun organisatie.

Worden jullie nu al vaak aanbevolen door jullie klanten? Zie jij ook dat je medewerkers ‘iets’ laten liggen waardoor de klant niet maximaal bediend wordt en dit dus invloed heeft op jouw of jullie resultaat? Lukt het je maar niet om je teamleden net dat stapje extra te doen laten lopen voor de klant?

Wat je volgens mij wil is dat klanten vaker terugkomen bij jullie? Dat klanten meer gaan besteden en wellicht ook nog eens genoegen nemen met een hogere prijs?

De oplossing is simpel; zorg ervoor dat je team(leden) zich richten op de klantbeleving! Dat je teamleden ervaren wat het HEN oplevert als ze klantgerichter werken. Dat ze ervaren dat het vaak om kleine dingen gaat die een groot verschil kunnen maken. Maak je teamleden verantwoordelijk en enthousiaster over klantgerichter werken!

De workshop Meer BLIJE klanten gaat jullie hierbij helpen!

Doel van de workshop Meer BLIJE klanten

De workshop Meer BLIJE klanten is specifiek ontwikkeld om hier met het hele team over na te denken, ideeën voor te verzamelen en een actieplan te maken!

Tijdens de workshop ervaren jullie hoe eenvoudig het is om blije klanten te krijgen. Het enige wat geldt is doorzettingsvermogen en slimme dingen bedenken

Gegarandeerd resultaat van deze workshop

Nadat jouw team aan deze workshop heeft deelgenomen, staan de klantbelevingsneuzen weer dezelfde kant op. Jij als manager hoeft niet alles meer te bedenken, nee je team gaat dit doen. Hierdoor zijn de ideeën gedragen en gaat je team er vanaf morgen mee aan de slag.

Wat gaan we doen in deze workshop

Blok 1: Wat is klantbeleving

  • wat maakt een (on)tevreden klant een BLIJE klant
  • waarom moet je je als team en bedrijf focussen op het krijgen van meer blije klanten
  • wat is de grootste valkuil bij klantacties
  • waarom zit het stadion van Barcelona nagenoeg bij elke thuiswedstrijd stampesvol en wat heeft dit te maken met blije klanten

Blok 2: aan de slag met de klant

  • hoe ziet de klant jullie op dit moment
  • wat verwacht een klant minimaal van jullie
  • wat is het laaghangend klantbelevingsfruit
  • hoe verbaas je de klant iedere keer weer opnieuw

Blok 3: Doen, doen, doen

  • waarom verdrinken de meeste ideeën glansrijk en hoe gaan jullie dit voorkomen
  • wat heeft het team nodig van het bedrijf
  • waarom is de slogan, Alles voor een Glimlach, van Coolblue zo goed

Waarom moet je dit programma volgen met je team

  • na dit programma is je team nog enthousiaster om van (on)tevreden klanten, meer blije klanten te maken
  • na dit programma liggen er hele concrete ideeen op tafel om de verwachting van jullie klant per direct te overtreffen
  • na dit programma neemt ieder teamlid zijn of haar verantwoordelijkheid door het afgeven van commitent tijdens het programma

Algemene informatie

  • alleen teams kunnen deelnemen aan dit programma
  • het programma duurt 3 tot 3,5 uur
  • maximaal 15 deelnemers per workshop
  • de training wordt enkel in-company verzorgd

Over de trainer

Hans Zomer geeft trainingen en lezingen op het gebied van klantgerichtheid en Beïnvloeden & Overtuigen. De trainingen en lezingen hebben een hoog interactief karakter. Theorie wordt afgewisseld met praktijkvoorbeelden. Deelnemers beoordelen zijn trainingen en lezingen met gemiddeld een 8,5

De workshop Meer Blije Klanten verzorgde ik onder meer voor:

 

 

Wil jij ook de klantgerichtheid binnen je team(s) verhogen? Boek dan nu de workshop Meer BLIJE klanten!