Home » Blog pagina 5

Blog

Verkopen doe je met je hart

Er zijn trainingsbureaus die zich storten op het overbrengen van techniek op hun cursisten. Eerst doe je dit, dan dit en als de klant niet hapt, dan doe je dit…maar werkt dit? In mijn beleving niet!

Verkopen gaat niet va... Lees verder
02 december 2016 Algemeen

In welk type netwerker herken jij jezelf?

Iedereen die te maken heeft met mensen is aan het netwerken. Veel mensen hebben echter niet in de gaten dat ze aan het netwerken zijn. Waarom niet zul je misschien vragen; omdat veel mensen denken dat netwerken iets is voor har... Lees verder

25 november 2016 Communicatie

Is het bier ook wel eens op bij jou?

Vorige week vrijdagavond ging ik met vrienden uit eten. Het was guur buiten. Regenachtig weer. Niet mijn favoriete weer. Binnengekomen zag ik achterin de hoek 1 van de vrienden al zitten. Voor hem stond een glas Weizen Blond. Voor mij niet typisch... Lees verder
21 november 2016 Communicatie

Krijg jij wel eens een compliment van je collega?

Tijdens het inscannen van onderstaande kassabon voor mijn administratie viel mij (voor de eerste keer) op dat ze onderaan de bon een soort van klantoproep doen. Valt jou ook op wat mij opvalt?     Volgens mij vindt een medewerk... Lees verder
14 november 2016 Communicatie

Hoe klantgericht is jouw team?

“Wie wil er in een excellent klantgericht team werken?” Deze vraag stel ik regelmatig aan het begin van een training klantgerichtheid. Iedere keer gaan de meeste handen omhoog. Blijkbaar wil iedereen wel in een winnend team werken. “Wa... Lees verder
20 oktober 2016 Inspiratie

Zucht jij wel eens zoals deze restauranthouder?

Met een diepe zucht beantwoordde hij mijn telefoontje… En dat terwijl ik niet eens hoefde te bellen… Het was zaterdagochtend. Ik zou die avond met een goede vriend uit eten gaan. Door omstandigheden kon het etentje helaas niet doorgaan. ... Lees verder
12 oktober 2016 Communicatie

De 7 stappen van Super Nanny Jo Frost om teams succesvol te (laten) veranderen..

Wil jij net als iedere manager je team succesvoller maken? En doe je je stinkende best hiervoor, maar merk je dat dat dit niet altijd gaat zoals jij voor ogen hebt? Wie weet kan de briljante aanpak van Jo Frost (de Super Nanny) je nog wel eens helpen... Lees verder
11 april 2016 Communicatie

4 Communicatiestijlen die bij je klant of binnen je team aanwezig (kunnen) zijn

Stel je eens voor dat al je klanten en iedereen binnen jouw team hetzelfde dacht als hoe jij denkt en hoe de anderen denken. Dat iedereen precies weet wat jij belangrijk vindt in de communicatie en dat je teamleden dit van elkaar weten. Hoe zou dit v... Lees verder
21 maart 2016 Communicatie

Krijgen jullie wel eens applaus van jullie klanten?

Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw klanten met zo’n positieve ervaring je pand of organisatie verlaten, dat ze vaker terugkomen en positief over jouw organisatie praten. Of dat interne klanten graag met of voor jouw team werken? Profit-organisati... Lees verder
02 maart 2016 Communicatie

7 manieren om ervoor te zorgen dat een klantgerichtheids programma slaagt!

Ieder bedrijf of organisatie wil klantgericht zijn. Daar ben ik van overtuigd. En ieder bedrijf wil, om dit te bereiken, best investeren in een training of langer lopend klantgerichtheidsprogramma. Daarvan ben ik ook overtuigd en getuige:-) En toc... Lees verder
24 februari 2016 Communicatie