Home » Blog

Blog

Je zorgen maken is volstrekt NUTTELOOS

Weet je soms even niet meer? Maak je je veel zorgen over van alles en nog wat? Bekijk onderstaande video en zie hoe nutteloos het je zorgen maken is:-) Enjoy! https://www.youtube.com/embed/9YRjX3A_8cM... Lees verder
19 juni 2017 Inspiratie

Wat ik zo vreselijk irritant vind van jou..

Soms heb je van die mensen waarvan je vindt dat ze wel heel veel aan het woord zijn. Of mensen die altijd precies weten (en dat ook graag vertellen) hoe het zit. Of van die mensen die altijd zo opruimt zijn. Of van de lakse mensen die afspraken met e... Lees verder
07 juni 2017 Communicatie

NOOIT meer VECHTEN of VLUCHTEN

Stel je de volgende situatie eens voor. Je hebt een stevige discussie met je partner, collega, klant of manager. Iets wat ons allemaal wel eens gebeurt. Hij of zij geeft je iets terug, wat jij totaal niet prettig vindt. En ook nog eens op een manier ... Lees verder
30 mei 2017 Communicatie

95% van de mensen maakt zich ‘schuldig’ aan deze vorm van communicatie

In teams is het schering en inslag….luisteren naar de ander om zelf te kunnen reageren. Nou ja luisteren…eigenlijk wordt er dus niet geluisterd, maar grijpen teamleden iedere kans om hun mening of standpunt te ventileren. Ik weet niet hoe het ... Lees verder
01 mei 2017 Communicatie

De beste verkoper is een leider

Het verschil tussen een goede en een slechte verkoper zit onder andere in het feit dat de goeden zich opstellen als procesmanagers (de uitkomst is vooraf niet bekend, maar er wordt naar een project toegewerkt: de probleemstelli... Lees verder

30 januari 2017 Communicatie

10 ideeën die je gaan helpen aan meer blije klanten, blije medewerkers en meer omzet/winst!

Afgelopen vrijdag nam ik deel aan een kennismakingsworkshop van de Lean Consultancy Group. Als deelnemers aan de training, waren we die middag collega's van elkaar. We werkten bij een bedrijf dat twee kernactiviteiten had. Het, voor onze klant Joh... Lees verder
21 december 2016 Communicatie

Zie jij je klant ook als mens?

Je zou het soms bijna vergeten, maar onze klanten zijn ook mensen! Ook klanten hebben een emotionele kant. Het zijn niet de opdrachten-robots die we soms graag in ze zien. Klanten willen ook hun verhaal kwijt, willen ook dat er... Lees verder

11 december 2016 Gespreksvaardigheid

Verkopen doe je met je hart

Er zijn trainingsbureaus die zich storten op het overbrengen van techniek op hun cursisten. Eerst doe je dit, dan dit en als de klant niet hapt, dan doe je dit…maar werkt dit? In mijn beleving niet!

Verkopen gaat niet va... Lees verder
02 december 2016 Algemeen

In welk type netwerker herken jij jezelf?

Iedereen die te maken heeft met mensen is aan het netwerken. Veel mensen hebben echter niet in de gaten dat ze aan het netwerken zijn. Waarom niet zul je misschien vragen; omdat veel mensen denken dat netwerken iets is voor har... Lees verder

25 november 2016 Communicatie

Is het bier ook wel eens op bij jou?

Vorige week vrijdagavond ging ik met vrienden uit eten. Het was guur buiten. Regenachtig weer. Niet mijn favoriete weer. Binnengekomen zag ik achterin de hoek 1 van de vrienden al zitten. Voor hem stond een glas Weizen Blond. Voor mij niet typisch... Lees verder
21 november 2016 Communicatie
Pagina 1 van 41234