“Behandel de ander zoals de ander behandeld wil worden”

Herken je dit?

Heb jij ook wel een moeite met het communiceren met bepaalde personen? Irriteer je je aan die collega die vaak z’n kritische blik schijnt op jouw creatieve idee? Of de collega die altijd eerst praat voordat hij of zij denkt? Vind jij het ook wel eens lastig om je mening te geven aan iemand die zijn mening belangrijker vindt dan die van jou? Word je ook wel eens moe van die collega die nooit echt laat zien wat hij of zij denkt?

Wees gerust. Je bent niet de enige!

Hans als TrainerBedrijven bestaan nu eenmaal uit mensen. Mensen met, vaak, verschillende stijlen van communicatie. Dat maakt het boeiend en tegelijk soms ook lastig.

Zou het niet fijner zijn als je elkaar wat vaker begrijpt? Als je wat vaker ervaart dat je collega jouw idee, mening of visie wil begrijpen en je ervaart dat jij er ook toe doet in je team?

Er is geen 1 heilige graal
Nu geloof ik niet in 1 heilige graag, maar wel in een heilige graal. Namelijk de DISC-methode.

Enthousiaste opdrachtgevers

“Eind september hebben wij onze DISC-dagen ontvangen van Hans Zomer. Dit was een bijzonder leuke ervaring en werd zeer positief ontvangen door onze medewerkers. Leuk om te zien welke inzichten men heeft gekregen, zowel voor de medewerkers zelf, maar ook voor en in de collega’s. Dit zal voor de toch al goede sfeer en samenwerkingen binnen de organisatie een positieve effect met zich meebrengen! aanrader dus!”

– Edwin Beekman Directeur Beter Thuis Wonen Thuiszorg

“Iemand sprak me een paar maanden na de DISC-dag aan en zei: ‘Ik begrijp die andere (lastige) college nu beter en zie waar zijn kwaliteiten liggen’. Er is waardering ontstaan voor de verschillen binnen het projectteam en het heeft de samenwerking versterkt. DISC is een belangrijk fundament geweest voor zelfsturing.”

– Gemeente Haarlemmermeer Richard Klinkenberg, Clustermanager Ingenieursbureau

DE DISC-METHODE IS EEN INSTRUMENT OM IN 1-DAG DE COMMUNICATIE BINNEN JOUW TEAM(S) OF BEDRIJF EEN ENORME POSITIEVE BOOST TE GEVEN!

In 1 dag? Is dat niet een beetje opportunistisch?

De ervaring leert dat 1 dag werken met het DISC-model zorgt voor veel herkenning en erkenning. Natuurlijk is het vervolgens aan het team om met de stof te oefenen in de praktijk. Je leert immers ook pas echt autorijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Het vergt oefening, discipline en geduld. Maar als je als team dit er voor over hebt, dan zal dit voor 100% ten goede komen aan jouw team(s)!

Hoe ziet een DISC-trainingsdag eruit

De DISC-dag bestaat uit een deel theorie en vooral uit veel oefenen. De deelnemers leren welke stijlen van communicatie er zijn, wat deze stijlen in hun kracht zet (en ervan afhaalt), welke stijl van communicatie ze zelf primair hanteren en gaan aan de slag met het versterken van hun eigen communicatie.

Inzicht in de teamcommunicatie

Naast zelfinzicht krijgt het team inzicht in de groepsstijl (dus welke communicatiestijlen zijn er binnen het team aanwezig), wat hiervan de kracht is en welke valkuilen op de loer liggen.

Wat is gegarandeerd het resultaat van deze DISC-trainingsdag?

  • deelnemers herkennen en erkennen de verschillende communicatiestijlen
  • deelnemers weten hoe ze om moeten gaan met tegenovergestelde communicatiestijlen
  • deelnemers krijgen meer begrip voor elkaars manier van communicatie
  • het vertrouwen in elkaar en het team wordt per direct vergroot. Hierdoor verbetert de samenwerking en daarmee stijgen te teamresultaten!

Wil je binnen jouw team(s) of bedrijf ook de samenwerking verbeteren, het vertrouwen vergroten door te werken aan de onderlinge manier van communicatie?

Bel mij dan op 06-51837131 of stuur me een berichtje via Whatsapp.

Wil je direct, vrijblijvend, een offerte ontvangen, stuur dan een bericht via het contactformulier aan de rechterzijde van deze pagina.

[button url =”http://www.hanszomer.nl/contact/
” text=”Ja, ik heb interesse in deze DISC-dag”]

Over de trainer

Hans Zomer geeft trainingen op het gebied van teamontwikkeling, klantgerichtheid en communicatie. Met als doel: managers helpen bij het bouwen van sterke teams. De trainingen hebben een hoog interactief karakter. Theorie wordt afgewisseld met praktijkvoorbeelden. Deelnemers beoordelen zijn trainingen en lezingen met gemiddeld een 8,5

Deze teamontwikkelingsdag verzorgde ik onder meer voor:

Veel teams volgen na deze Communicatietraining de Klantgerichtheidstraining: Van (on)tevreden naar meer BLIJE klanten. Lees er hier meer over.